فعال کردن ضبط Stereo Mix در ویندوز ویستا و ۷
به نام خدا و با سلام
شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در ویندوز ویستا یا 7 بخواهید
stereo mix را فعال کنید اما طریقه انجام و تنظیمات مربوطه را نمیدانید. باید بدانید که اینکار بسیار ساده است. در ویندوز ویستا و 7 به شکل پیشفرض Stereo Mix در حالت غیرفعال قرار دارد. در این ترفند به معرفی نحوه فعال نمودن این گزینه و در نتیجه ضبط مستقیم خروجی صوتی سیستم بر روی هارد کامپیوتر میپردازیم.روش کار
:کلیدهای همزمان
insert+f11 را فشار داده تا به system tray دست پیدا کنید کلید V را فشار داده تا به Volume برسید سپس کلید اینتر را زده و گزینه Recording Devices را انتخاب نمایید.در پنجره باز شده بر روی یکی از
Device های مربوط به ضبط صدا Applications زده و گزینه Show Disabled Devices را انتخاب نمایید تا تنظیمات غیر فعال شده ظاهر گردند.خواهید دید که دو
Device به نامهای CD Audio و Stereo Mix به صورت غیر فعال و کم رنگ ظاهر میشوند.اکنون بر روی آنها
Applications زده و گزینه Enable را انتخاب نمایید.حال با تنظیمات مقدار شدت ورودی صدای
Stereo Mix در Propertiesو در قسمت level میتوانید به کیفیت مطلوب صدای ضبط شده مورد نظر دست یابید.نکته ی مهم اگر همچنان گزینه ی
stereo mix را مشاهده نمیکنید باید بدانید که کارت صدای شما به خوبی نصب نشده است
+ نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم تیر ۱۳۹۲ ساعت 14:40 توسط مرتضي شاملو
|