به نام خدا و با سلام

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در ویندوز ویستا یا 7 بخواهید stereo mix را فعال کنید اما طریقه انجام و تنظیمات مربوطه را نمیدانید. باید بدانید که اینکار بسیار ساده است. در ویندوز ویستا و 7 به شکل پیشفرض Stereo Mix در حالت غیرفعال قرار دارد. در این ترفند به معرفی نحوه فعال نمودن این گزینه و در نتیجه ضبط مستقیم خروجی صوتی سیستم بر روی هارد کامپیوتر میپردازیم.

روش کار :

کلیدهای همزمان insert+f11 را فشار داده تا به system tray دست پیدا کنید کلید V را فشار داده تا به Volume برسید سپس کلید اینتر را زده و گزینه Recording Devices را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده بر روی یکی از Device های مربوط به ضبط صدا Applications زده و گزینه Show Disabled Devices را انتخاب نمایید تا تنظیمات غیر فعال شده ظاهر گردند.

خواهید دید که دو Device به نامهای CD Audio و Stereo Mix به صورت غیر فعال و کم رنگ ظاهر میشوند.

اکنون بر روی آنها Applications زده و گزینه Enable را انتخاب نمایید.

حال با تنظیمات مقدار شدت ورودی صدای Stereo Mix در Propertiesو در قسمت level میتوانید به کیفیت مطلوب صدای ضبط شده مورد نظر دست یابید.

نکته ی مهم اگر همچنان گزینه ی stereo mix را مشاهده نمیکنید باید بدانید که کارت صدای شما به خوبی نصب نشده است